CAN-AM ON-ROAD

TROJKOLKY

Z každého rožku trošku

Škatuľkovať Spydera alebo Rykera do nejakej kategórie nemá cenu, pretože rýchlo zistíte, že to nie je motorka a nie je to ani auto. Samotný výrobca vytvoril pre toto vozidlo vlastnú kategóriu trojkoliek s unikátnym dizajnom. Z konceptu motorky si odnáša posed a motor, naopak z automobilovej techniky je to zavesenie predných kolies, elektronické stabilizačné systémy, ale aj praktický uzamykateľný batožinový priestor v prednej časti. Tento mix techniky má však svoje neopakovateľné čaro a je jedno či ste fanúšikom dvoch alebo štyroch kolies, v sedle Spydera alebo Rykera sa nudiť rozhodne nebudete.

Technika

„Srdcom“ stroja je moderný motor Rotax. Štvorica ventilov v každom valci je ovládaná pomocou rozvodu DOHC a samozrejme nechýba ani elektronické vstrekovanie paliva. Pri modeloch SE5 a SE6 radenie ovládate pomocou páčky na riadidlách. Pre priaznivcov klasického radenia je k dispozícii model SM5, kde radenie prebieha manuálne, podobne ako na bežnej motorke. „Mozgom“ Spydera je elektronický stabilizačný systém VSS, ktorý bol vyvíjaný v spolupráci s firmou Bosch a pomáha udržať vozidlo na troch kolesách za každej situácie. Pod skratkou VSS sú vlastne ukryté všetky elektronické pomôcky, ktoré Spyder ponúka. Systém kontroly stability (SCS) pomáha udržať zvolený smer jazdy, brzdný systém ABS reguluje brzdný účinok na každom kolese zvlášť a netreba ho zvlášť predstavovať, no a posledným doplnkom bezpečnosti je systém trakčnej kontroly (TCS). Do kategórie podporných systémov patrí aj dynamický posilňovač riadenia (DPS), ktorý upravuje tuhosť riadenia podľa okamžitej rýchlosti.

Jedinečný zážitok

Keď po prvý krát sadáte do sedla Spydera je dobré začať s čistou mysľou, jednoducho návyky, ktoré si so sebou prinášate z dvoch kolies v prípade troch kolies nemusia vždy platiť a je dobré ich vypustiť hneď na začiatku. Čím skôr tak urobíte, tým skôr sa s tromi kolesami zžijete. Už prvé posadenie do sedla môže niekoho prekvapiť keď na riadidlách nenájde páčku prednej brzdy. V prípade Spydera sa brzdí výlučne nožnou brzdou, podobne ako na aute. Radenie obsluhujete len palcom a ukazovákom ľavej ruky, čo však nepredstavuje žiaden problém a zvyknete si na to veľmi rýchlo. To je však asi všetko čo budete potrebovať na úvod a môžete vyraziť. Komfortné sedlo a mierne predklonený posed by sa dali porovnať s komfortnou športovou turistikou.

S exkluzívnym dizajnom rámu v tvare písmena Y a siedmymi automobilovými technológiami, ako je ABS, kontrola trakcie a kontrola stability, je Can-Am® Spyder ® roadster doslova prilepený k ceste a poskytuje Vám istotu,takže si môžete vychutnať každý centimeter tejto vzrušujúcej jazdy.

TOP